DESZKA fesztivál 2011

„A magyarok leginkább német drámát játszanának

DESZKA Fesztivál 2011

Fábri Péter drámaíró, a Kolibri Színház dramaturgja idén egyedül válogatta a DESZKA Fesztivál kortárs magyar drámáit. A válogatás tapasztalatairól, a magyar drámák és a színházak viszonyáról beszélgettünk vele, és arról, miért nem hívták meg végül a Nemzeti Színház Magyar ünnepét.

Kovács Bálint | 11. 02. 14.

Szó elszáll

DESZKA Fesztivál 2011

A DESZKA Fesztivál negyedik napja a fosztóképzőé: van itt mindenféle szöveget nélkülöző előadás, dráma nélkül létrejövő bemutató és a nyelvnélküliségről szóló darab is. A tanulság: ha a szó elszáll, az előadás akkor is megmarad.

Kovács Bálint | 11. 02. 13.

Bábnábob és gárdadráma

DESZKA Fesztivál 2011

A DESZKA Fesztivál harmadik napján akad klasszikus és akad ősbemutató szövege is, komoly és nem annyira komoly is. És mivel akad olyan, amelyik a mai vagy közelmúltbeli magyar társadalom fontos kérdéseivel foglalkozik, eszünkbe juthat: bár még sokkal több ilyen lenne.

Kovács Bálint | 11. 02. 12.

Írók és leírók

DESZKA Fesztivál 2011

Ha az embernek nem hívják fel rá a figyelmét – például egy drámafesztivállal –, talán észre sem veszi, milyen sokféle a kortárs magyar dráma: persze bőven akad még egy cselekményt dialógusok segítségével a kezdettől a végkifejletig eljuttató dráma, de egyre többször találkozni a hazai színpadokon olyan előadásokkal, amelyek valamilyen módon megtörik ezt a széles körben ismert sémát.

Kovács Bálint | 11. 02. 11.

Három szín

DESZKA Fesztivál 2011

Megkezdődött az ötödik DESZKA Fesztivál a debreceni Csokonai Színházban. A kortárs magyar drámák (és nem a belőlük készült előadások) ötnapos szemléjének programja minden szempontból sokszínű. Már az első (fél)napon is háromféle drámatípussal lehetett találkozni: egy rendezői vízió szöveggé formálásával, egy erősen szerzői szöveggel és egy elefántcsonttorony-drámával.

Kovács Bálint | 11. 02. 10.