A táncírás lassú kritikája

Pina Bausch: Two Cigarettes in the dark; Vollmond

 

Két ritkán játszott Pina Bausch koreográfiával kezdődött a tavaszi szezon a londoni Sadler’s Wells táncszínházban. Az idén negyven éves Tanztheater Wuppertal a ritkán játszott Two Cigarettes in the dark és a Vollmond darabokat állította színpadra. Pilári Darinka írása

Magunkat látom, ahogy a nézőtéren ülünk. A díszlet hátsó falán torz képként ugyan, de tükröződünk. A zsöllyék között egyre lassuló órákat a mozdulatokból montázsszerűen kirajzolódó virtuális idő gyorsulása kíséri. Párhuzamosan futnak, de nem tudom, valaha találkoznak-e. Az is lehet, hogy megállt az idő, vagy talán nincs is. Csak szibólumok vannak, és minden csak szimbólum, ami mögött már csak az elemeire bontott anyag van. A tárgyak, a semmi. A történelmi mozdulatlanság.

Why don’t you come in, my husband is at war1 - mondja karcos hangon a színpad előterébe határozottan érkező nő (Mechthild Grossmann), fekete, hosszú hajának rugózása a tűsarkak kopogásával van összhangban. Vörös rúzsú mosoly, és a legtávolabbi ajtón távozik, ahonnan jött. Pina Bausch Two Cigarettes in the dark (1985) előadása, és Bing Crosby azonos című dala már már összenőtt, bár a darab elnevezése nem jelent többet egy piros csóknál.

 

 

A teljes cikk jelenleg csak nyomtatott formában olvasható az Ellenfény 2012/7. számában.

Az Ellenfény aktuális száma kapható a kiemelt hírlapárusító helyeken, a színházakban, illetve néhány moziban és könyvesboltban. Ezek listája itt olvasható.

Az Ellenfény aktuális és korábbi számai megrendelhetők a kiadótól:  ellenfeny@t-online.hu

Árak (melyek tartalmazzák a postaköltséget is):

Az aktuális szám 495 Ft

Egy éven belül megjelent számok: 395 Ft

Korábbi évfolyamok számai: 295 Ft

 

Pilári Darinka
13. 06. 22. | Nyomtatás |